۲۵ آبان ۱۴۰۰، ۱۱:۳۸

توسط مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران:

برنامه‌های فرهنگسرای امید در هفته کتاب اعلام شد

برنامه‌های فرهنگسرای امید در هفته کتاب اعلام شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، برنامه های متنوعی با شعار «کتاب، سایبان شهر» توسط فرهنگسرای امید برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پروانه دوستی، مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگ عمومی گفت: این برنامه ها همزمان با برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی و در راستای برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف جریان سازی فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و کمک به ارتقای سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه در این هفته برگزار می شود.

رییس فرهنگسرای امید با تأکید برظرفیت ها و منابع منطقه در این برنامه ها، اضافه کرد: برنامه های این هفته در فرهنگسرای امید شامل : نویسنده شو ،قصه ما همین جاست، با من بخوان،اهدای کتاب ،کتاب در گردش، پویش ارمغان کتاب، زیست کتابخانه ای ،بخشودگی صد در صد جرایم ،ثبت نام رایگان اجرا می شود.

دوستی در توضیح برنامه ‌های اشاره شده گفت: «نویسنده شو» کارگاه آموزشی نویسندگی برای نوجوانان است که توسط محمدرضا مرزوقی در ۵ قسمت در فضای مجازی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۳ منتشر می شود . «قصه ما همین جاست» هم قصه گویی برای کودکان است که توسط نویسنده کودک پری رضوی در ۲ قسمت تهیه شده و در فضای مجازی منتشر می شود.

وی ادامه داد: برنامه «با من بخوان» عنوان برنامه دیگریست که به مناسبت هفته کتاب برگزار می شود و در آن جلسه قصه گویی برای کودکان و نوجوانان در مناطق محروم تهران محله فرون آباد تهیه شده است. «اهدای کتاب» به کودکان و نوجوانان در مناطق محروم تهران با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق محروم در میان کودکان و نوجوانان در تاریخ ۲۵ آبان اجرا می شود. در برنامه «کتاب در گردش» هم به هر شهروند علاقمند به مطالعه کتاب یک کتاب که در آن متنی با مضمون لطفا پس از مطالعه کتاب را در اختیار دیگران قرار دهید داده و از آنها دعوت می شود که پس از مطالعه، کتاب را در اختیار دیگران قرار داده و آنها را نیز به مطالعه دعوت کنند و این چرخه ادامه پیدا می کند و افراد می توانند پس از مطالعه کتاب ،کد شناسه کتاب را در وبگاه ketabdg.faehangsara.ir به همراه اطلاعات خود ثبت کنند .

دوستی افزود: پویش «ارمغان کتاب» از دیگر برنامه های فرهنگسرای امید است که در این پویش از از کاربران شبکه های اجتماعی دعوت می شود تا با انتشار پستی در صفحه شخصی خود و استوری کردن آن ، یکی از کتابهایشان را به دلخواه به یک دوست یا یکی از دنبال کنندگان صفحه خود هدیه دهند و همچنین صفحه مجازی ایشان را در آن پست تگ کنند .در ضمن شرکت کنندگان می توانند پست های ایجاد خود را به صفحه اینستاگرام یا واتساپ دبیرخانه به شماره ۰۹۲۰۹۵۱۰۳۴۳ ارسال کنند. در ویژه برنامه «زیست کتابخانه ای» هم سه محصول تصویری تولید می شود که در آن کودکان و نوجوانان با محیط کتابخانه ،مهارت خواندن و شنیدن و معرفی کتاب محبوب خود آشنا می شوند. در نهایت از کودکان دعوت می شود با توجه به آموزشهای داده شده کتاب محبوب خود را در قالب یک ویدئو معرفی و به دبیرخانه برنامه ارسال نمایند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ تهران در پایان از «بخشودگی صد در صد جرایم» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تمام جرایم دیر کرد کتاب اعضای کتابخانه امام خمینی (ره) به صورت صد درصد بخشیده می شود. همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی مراجعه کنندگان به کتابخانه امام خمینی (ره) به صورت رایگان ثبت نام می‌شوند. در برنامه «یک جمله یک کتاب» هم از شهروندان تقاضا می‌شود که یک جمله از بهترین، زیباترین و اثر گذارترین کتابی که خوانده اند را بنویسند و روی بنری که چاپ می شود بچسبانند.

کد خبر 5352193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha